De actieve en ambitieuze broer van bedachtzame branding.

Met je branding en je huisstijl zit het inmiddels wel goed, want je kwam al wat langer bij de specialisten van D-Solution over de vloer. Nu is het tijd om te gaan scoren met je goede gedrag. Een goede reclamecampagne is een logisch vervolg, maar helemaal nog niet zo eenvoudig. We gaan samen bewust keuzes maken. De kanalen, de timing. Wat is het perfecte moment om te ‘pieken’?

Laat je online van je horen, of vooral offline? Allebei? Dan wordt het belangrijk om op de samenhang te letten, zodat de losse onderdelen van je campagne elkaar versterken. Anders blijft het bij ‘zonde van alle moeite’. Wij weten raad.

Eerste uitgangspunt: elke euro goed besteed!

Niksdoen is geen optie. Om bij je klanten de aandacht vast te houden, of om telkens weer nieuwe klanten te veroveren, is een uitgekiend marketingplan onmisbaar. Zelfs de grootste, gevestigde merken en bedrijven snappen dat ze op het gebied van reclame geen steken mogen laten vallen.

Te veel doen, of de verkeerde dingen doen, het is allemaal doodzonde. Daarom beginnen we bij D-Solution altijd met een overzichtelijk stappenplan. Op zoek naar trefzekerheid: het nuttig bestede marketingbudget, de middelen en de toon waar je vrienden mee maakt. Niet voor niets eindigen we steevast met een grondige evaluatie achteraf – is het effect van onze campagne voelbaar en ook daadwerkelijk meetbaar?

Resultaten uit het verleden... laten mooi zien wat werkt.

Bij elke nieuwe reclame-uiting, van de kleinste promotieactie tot de meest overrompelende meerjarenmarketingcampagne, spreekt onze ervaring met eerdere opdrachtgevers een woordje mee. Intussen kunnen we je bij D-Solution veel vertellen over de do’s and donts. Voordat je losbrandt, moet je dus even geduld opbrengen, voor het opstellen van een strategisch strijdplan.

Hoe is de stemming in jouw specifieke branche of werkveld, waar knappen de mensen die je zo graag wilde bereiken doorgaans alleen maar op af? Geldt ‘less is more’ overal en altijd? We gaan voorkomen dat je vol goede bedoelingen je doel voorbijschiet. Praktisch: hoe reken je terug naar dag 1 van de planning? Eerlijk is eerlijk, we kunnen niet wachten om voor je aan de slag te gaan.

01

Altijd stap 1

Marketingstrategie

Je product is helemaal in orde. Je branding klopt als een bus. Dus nu begint het echte werk pas: wie wil je bereiken met reclame, waar loopt je doelgroep warm voor? Weet je van tevoren al welk resultaat je met een gerichte campagne wilt behalen – en vooral ook waarom? Wil je groeien, geduldig bouwen aan de relatie met je bestaande klanten, nieuwe markten aanboren? We zorgen dat we goed beslagen ten ijs komen, nog voordat er één letter gedrukt is, of online gedeeld.

02

Het doel, de middelen en de kanalen

Mediaplanning

We weten intussen – dankzij stap 1 – wat je wilt communiceren, met wie en waarom. Nu nog de juiste middelen. Betaalbaar, rendabel, met het maximale effect, in de juiste prijs-kwaliteitverhouding. Drukwerk passé? Lang niet overal; de menselijke maat van het gezellige, persoonlijke postkaartje is aan een revival bezig. Een knappe brochure doorbladeren blijft een genoegen. Liever de brede aandacht van social media gebruikers? Mag het ook een combinatie zijn van online en offline, bijvoorbeeld tastbaar papier met een interactieve QR-code? Niet te missen vlaggen of banieren in de hoofdstraat? We denken met je mee.

03

Samenhangend geheel

Campagne uitrollen

Verrassend creatieve ideeën zijn belangrijk, zorgvuldigheid staat voorop. Voordat de wereld kennis gaat maken met je campagne, moet die campagne een gezicht krijgen. Een heel eigen gezicht, maar wel herkenbaar als jouw gezicht! De vormgevers van D-Solution maken er een kloppend geheel van. De vaste huisstijl van je bedrijf als vertrouwd uitgangspunt; misschien voor de gelegenheid subtiel opgefrist of ‘campagnefit’ gemaakt. Goed om rekening mee te houden: kies je voor een duidelijk hoogtepunt, een actieweek, een spetterende feestdag, of is je marketingcampagne het hele jaar door aanwezig? Alles mag, als het maar werkt!

04

Niks meer aan doen?

Evalueren

Niet voor niets eindigen we steevast met een grondige evaluatie – wat was het meetbare effect van de campagne, hoe zit het met de harde cijfers? We kijken meteen ook al even vooruit, dat kan nooit kwaad. Welk detail mag een volgende keer nét even anders? Wil je bij die volgende keer ook weer zichtbaar inhaken op deze keer? Ontdek je in de tussentijd nieuwe behoeftes, veranderend koopgedrag? Waarmee sluiten we alle inspanningen geniaal af, met de ‘klap op de vuurpijl’ waar iedereen nog lang van nageniet? Of stopt je campagne eigenlijk nooit?

Meteen meer meters maken met D-Solution aan je zijde?

Bel vandaag nog voor een afspraak!

Start Nieuw Project
4351
Kopjes koffie
12
Flessen champagne
3
Doosjes tissues
572
Energierepen